GDPR

GDPR är den nya personuppgiftslagen som börjar gälla 25:e maj 2018.

Personuppgiftsbehandling för hyresavtal bostad

Föreningen har valt att hantera hyresavtal för bostad (lägenhet) i lägenhetsförteckningen samt i kontraktshantering utförd av vår ekonomiska förvaltare (SBC).

Följande uppgifter insamlas och behandlas med syfte Avtal och rättslig förpliktelse.

  1. lägenhetens beteckning, belägenhet, rumsantal och övriga utrymmen
  2. datum för tecknandet av hyresavtalet
  3. bostadsrättshavarens namn, personnummer och kontaktuppgifter (adress, e-postadress och/eller mobiltelefonnummer)
  4. samt överenskommen hyresavgift

Uppgifter delas också med vår ekonomiska förvaltare (SBC) med vilken vi har tecknat ett separat Personuppgiftsbiträdesavtal
Hyresgästen har rätt att på begäran få utdrag av personuppgifter ur lägenhetsförteckningen beträffande lägenhet för vilken han har hyreskontrakt.
SBC kan också ha bankuppgifter om du ansökt om Autogiro hos SBC eller din bank.
Alla avgifts- och hyresavier skickas via post alternativt via din bank om du ansökt om e-faktura.