Nedan följer en FAQ som mäklare och spekulanter kan ta del av

När bildades föreningen? 2011

Vilket byggår har fastigheten? 2011/2012

Äger föreningen marken eller upplåts den med tomträtt? Vi äger marken i samfällighet med Blomsterhagen

När omförhandlas i så fall tomträtten nästa gång? - Hur många lägenheter har föreningen? 21 st

Finns det några hyresrätter? Nej

Hyr ni ut några lokaler? Nej

Hur många? -

Accepterar föreningen en juridisk person som köpare? Ja, givet paragraf 29 i föreningens stadgar Om en bostadslägenhet som inte är avsedd för fritidsändamål innehas med bostadsrätt av en juridisk person, får lägenheten endast användas för att i sin helhet upplåtas i andra hand som permanentbostad, om inte något annat har avtalats.

Accepterat ni ett delat ägande mellan föräldrar och barn? Vad är i så fall lägsta ägarandelen? Frågan har aldrig dykt upp.

Är föreningen en äkta bostadsrättsförening? Ja

Vilken uppvärmning är det? Frånluftsvärmepump, vattenburen golvvärme i nedre plan samt vattenradiatorer i övre plan

Vilka stora renoveringar har utförts i och på fastigheten? Årtal på renoveringar?

• Reparation av altaner 2013
  • Återställning efter brand 2016
  • Återställning efter vattenskada i 2 hus 2017 (Garantiärende mot entreprenör)
  • Har ni några renoveringar inplanerade i framtiden? När?
  • Återställning efter fuktskada i ett hus (Garantiärende mot entreprenör) 2018
  • Återställning av vattenskada i ett hus (Försäkringsärende) 2018
  • Målning av alla fasader 2019

Har ni planerat några förändringar av avgiften? I så fall, vad beror det på? Går ej att svara på generellt men budgeten bestäms i november för nästkommande år.

Vad ingår i avgiften (värme, vatten, kabel-tv, bredband)? Vatten samt TV, Telefoni, Bredband 100/100Mbit från Telia

Vad har ni för TV- och internet leverantör? Telia

Tar föreningen ut överlåtelse- och pantsättningsavgift? Vem betalar överlåtelseavgiften? Köpare eller säljare? Överlåtelseavgift och pantsättningsavgift kan tas ut efter beslut av styrelsen. Överlåtelseavgiften betalas av säljaren. Pantsättningsavgift betalas av pantsättaren.

Övriga utrymmen/utrustning till medlemmarnas förfogande Gräsklippare, Trimmer, Röjsåg, Partytält

Förråd tillhörande lägenheten finns på vinden/källaren? Nej

Har ni några parkerings- eller garageplatser? 5st gästparkeringar, boende har plats för 2 bilar på sin tomt

Vad kostar de? -